Strona główna
Promocja firmy oferującej produkty i usługi w Internecie – wskazówki

Promocja firmy oferującej produkty i usługi w Internecie – wskazówki

01.05.2023

Promocja firmy oferującej produkty i usługi  w Internecie – wskazówki

Sprzedaż produktów dla każdego to zarówno duża zaleta, jak i wada. Wszystko zależy od tego, czy trafisz do klienta i skłonisz go do zakupu. Zaletą tego typu biznesu jest to, że potencjalnie można osiągnąć bardzo dużą liczbę klientów, niezależnie od płci czy wieku. Zagrożeniem jest natomiast to, że produkt przeznaczony od początku dla jednej, konkretnej grupy klientów i tak też pozycjonowany, może być łatwiej sprzedać. Jednak najważniejszy jest dobry sposób pozyskiwania klientów i promocja firmy, szczególnie w Internecie.

E-commerce – jakie działania marketingowe można zastosować?

  • Content Marketing,

  • E-Mail Marketing,

  • działania bezpłatne i płatne w Social Mediach,

  • działania Google (pozycjonowanie SEO, kampanie Google Ads, wizytówka Google).

Najważniejsze przykłady promocji firmy dla internetowego sklepu będą działania pozycjonujące go wysoko w wyszukiwarce, reklamy Google oraz E-Mail Marketing.

Pozycjonowanie

To proces promocji firmy w Internecie składający się między innymi z takich czynności jak dobór odpowiednich słów, kluczowych, link building, czy dbanie o jakość strony pozycjonowanej (m.in. treści, wygląd, bezpieczeństwo i inne).

Pozycjonowanie niesie ze sobą takie zalety, jak:

  • większa widoczność e-sklepu,

  • rozpoznawalność marki,

  • oparte na zaufaniu relacje z klientami,

  • efekty długotrwałe,

  • poprawa sprzedaży.

Google Ads to możliwość wyświetlania grafik i tekstów reklamowych w różnych miejscach w sieci (wyszukiwarka Google, YouTube itp.).

Google ads pozwalają na:

  • kierowanie reklamy do konkretnych osób, które zainteresowała oferta,

  • różnorodne typy reklam,

  • skuteczne sprawdzenie efektów i jednoczesna ich kontrola,

  • pozyskanie świadomości marki.

E-mail Marketing

To rodzaj bezpośredniego marketingu, który zakłada wysyłanie wiadomości do przyszłych, obecnych lub starych klientów, których adresy są w bazie mailingowej. Dzięki temu nawiążesz i będziesz utrzymywać relację z odbiorcami Twojej marki. Dzięki temu rodzajowi marketingu możesz również:

  • personalizować przekaz.

  • docierać do wielu odbiorców.

  • korzystać z automatyzacji.

  • przypominać o porzucanych koszykach, rabatach i promocjach.

Produkty dla każdego – czy warto mieć sklep internetowy?

Plan promocji firmy powinien również zawierać założenie sklepu internetowego. Sklep internetowy to element działalności i promocji firmy, który przyda się w każdej branży, niezależnie, co sprzedajesz.

Wśród wielu zalet e-commerce można wymienić takie, jak:

  • niskie koszty działalności (oszczędzasz na wszelkich kosztach operacyjnych i zyskujesz, dzięki dotarciu do większej liczby klientów),

  • dostępność całodobowa (sklep nigdy się nie zamyka, klient może złożyć zamówienie w każdej chwili),

  • trafianie do większej liczby klientów (biznes nie jest ograniczony lokalnie)

  • wielokanałowość (możesz prowadzić sklep online, jednocześnie posiadając już stacjonarny, co również zwiększy liczbę klientów),

  • relacje z klientem (czat, formularze i inne funkcjonalności pomogą w zatrzymaniu klienta na dłużej).

Warto też wspomnieć, że aby e-sklep dobrze działał, musi być łatwy w obsłudze, bezpieczny (certyfikat SSL), responsywny, mieć estetyczną szatę graficzną, wartościowe treści oraz szybko się ładować.

Sklep internetowy oraz jego odpowiednia promocja sprawią, że firma zyska wielu nowych klientów, którzy będą również świadomi marki. Warto pamiętać, że sprzedając produkty dla każdego, to szczególnie ważne, by podzielić odbiorców marki na kilka grup i konstruować przekazy spersonalizowane, dzięki czemu zwiększysz skuteczność sprzedaży, a nie tylko dotarcia do klientów.