Strona główna
Marketing internetowy firmy z branży gastronomicznej – o co zadbać?

Marketing internetowy firmy z branży gastronomicznej – o co zadbać?

01.05.2023

Marketing internetowy firmy z branży gastronomicznej – o co zadbać?

Branżę gastronomiczną cechuje różnorodność i wielość koncepcji gastronomicznych. Pod tym pojęciem mieszczą się zarówno restauracje, bary, jak i kluby. Aby sprawnie promować lokal gastronomiczny, należy taką koncepcję uspójnić i prawidłowo rozpoznać swoją działalność i grupę docelową. Promocja jest w tym przypadku możliwa na bardzo wielu polach i daje ogromne możliwości. Dowiedz się, co można zrobić, aby cieszyć się dobrym wizerunkiem i dużą liczbą klientów.

Czym się zajmuje branża gastronomiczna?

Do branży gastronomicznej można zaliczyć między innymi:

  • kawiarnie,

  • restauracje,

  • bary/puby,

  • kluby nocne/dyskoteki,

  • punkty fast-food,

  • restauracje hotelowe,

  • sale weselne/bankietowe.

Każdy z wyróżnionych lokali ma inną koncepcję biznesu, innych klientów, inne koszta działalności. Dlatego też powinien sposób dotarcia do klienta wybrać indywidualnie i stworzyć plan promocji firmy.

Do kogo i w jakim celu docierać – cele promocji

W zależności, od typu lokalu można wyróżnić takie cele promocji firmy, jak:

  • wsparcie obecnego/stałego klienta,

  • przyciąganie nowych klientów,

  • przyciąganie pracowników,

  • budowanie wizerunku i świadomości marki,

  • przekazanie informacji o lokalu i jego ofercie,

  • stwarzanie nowych możliwości współprac i partnerstw.

Najistotniejsze możliwości promocji dla branży gastronomicznej – o co zadbać?

Promocja firmy w Internecie powinna zawierać przynajmniej kilka różnych elementów.

  • Wizytówka Google Moja Firma – to absolutna podstawa! Dzięki niej klient bez problemu odnajdzie nie tylko potrzebne mu informacje, takie jak godziny otwarcia, adres czy numer telefonu/mail, aby złożyć rezerwację, ale również pomoże mu to w sprawnym dotarciu do miejsca docelowego. Jeśli są tam także pozytywne opinie, skłoni go do skorzystania z usług Twojego lokalu.

  • Strona www – pozwoli klientom zapoznać się z ofertą, dzięki czemu dowiedzą się, czy miejsce spełni ich wymagania i zaspokoi potrzeby. Pamiętaj, aby strona zawierała wartościowe i aktualne treści (menu, cennik, godziny otwarcia, możliwości rezerwacji), była zabezpieczona protokołami SSL, responsywna zarówno dla komputerów, jak i smartfonów, łatwa w obsłudze i atrakcyjna wizualnie.

  • Pozycjonowanie – aby strona pokazywała się w pierwszych wynikach wyszukiwania. Zadbaj o pozycjonowanie off-site i on-site. Zadbaj o linkowanie do wartościowych stron, używanie słów kluczowych oraz aby strona spełniała wszelkie wymogi dobrej strony internetowej wymienionych wcześniej.

  • Social Media – pozwolą zwiększyć liczbę klientów, zainteresować ich ofertą oraz ułatwią z nimi kontakt. Warto zaznaczyć, że istnieją funkcjonalności na Facebooku i Instagramie, które jeszcze bardziej ułatwiają obecność w tych miejscach (specjalny szablon strony, miejsce na menu, opinie itp.). Dodatkowo, dzięki płatnym reklamom można dotrzeć do konkretnego typu osób, jakie chcesz przyciągnąć do Twojego lokalu. Ponadto, user-generated content jest Twoim sprzymierzeńcem! Korzystaj z treści tworzonych przez użytkowników podczas promocji na Instagramie czy Facebooku. Udostępniaj zrobione przez nich treści, nawiązuj współprace z influencerami.

Co udostępniać i promować?

  • zdjęcia i wideo dań i napojów z menu,

  • relacje z wydarzeń np. imprez, które pokażą klientów, którzy dobrze spędzają czas,

  • treści angażujące – głosowania, pytania itp.,

  • informacje o świętach nietypowych połączone z promocją oferty (np. dzień kawy, dzień czekolady, dzień herbaty itd.).

Dzięki połączeniu kilku sposobów promocji zyskasz wielu nowych klientów i dobrą renomę dla swojego lokalu, niezależnie, czy prowadzisz klub nocny, kawiarnię czy restaurację.