Zdrowy odpoczynek od rodzicielstwa

Większość rodziców na pierwszym miejscu stawia potrzeby swojego dziecka, zapominając o potrzebach własnych. Jasne, że ta mała osóbka jest naszym oczkiem w głowie, ale warto pomyśleć także o sobie. Tak jak inwestujesz w zdrowie i wykształcenie pociechy, tak zadbaj i o siebie. Zaniedbanie, frustracja i zmęczenie niekorzystnie odbiją się na psychice rodziców, a zwłaszcza mam. Nasi partnerzy również mogą czuć się przez nas zaniedbywani i pomijani. Takie napięcie z kolei niekorzystnie wpłynie na nasze dziecko. Warto znaleźć czas na dokończenie czegoś, co zawiesililiśmy w próźni z chwilą przyjścia na świat naszego maluszka (być może ukończenie studiów czy kursu językowego). By być dobrym przykładem dla naszego dziecka, powinniśmy stale się dokształcać, rozwijać pasje, dbać o swój wygląd i dobre samopoczucie. Rodzice posiadający pasje są bardziej towarzyscy, pewni siebie, zadowoleni z życia i stanowią dla swojej pociechy najlepszy wzór do naśladowania

 

Jak znaleźć czas dla siebie?

 

Mamo...

 

1. Zrób coś dla siebie, gdy maluch śpi – nie zasypiaj z maluchem podczas popołudniowej drzemki. Ten czas można spożytkować znacznie bardziej efektywnie. Postaraj się wykorzystać go dla siebie – nie dla sprzątania czy gotowania.

2. Stawiaj na wielozadaniowość. Choć nie jest to łatwe, wielozadaniowość mocno pomaga obojgu rodzicom, a zwłaszcza mamom. Dzięki temu można w krótszym czasie wykonać więcej zadań aby potem mieć nieco więcej czasu dla siebie.

3. Idź do kosmetyczki, fryzjera czy do kina z przyjaciółką. Zapomnij na chwilę o obowiązkach i miej świadomość, że Twoje dziecko jest w dobrych rękach.

 

Tato...

 

1. Spotkaj się z kolegami, zrób sobie męski wieczór. Na pewno następnego dnia będziesz miał większy zapał do opieki nad dzieckiem

2. Odkryj w sobie pasję na nowo. Poświęcaj jej czas nie zapominając o pasji partnerki

3. Pomóż partnerce w codziennych obowiązkach domowych, dzięki temu będziecie mieli więcej czasu dla siebie.

 

Rodzice...

 

1. Śpijcie w innych godzinach niż dziecko - jeśli maluch śpi dłużej rankiem – stawajcie wcześniej od niego. Jeśli wcześnie zasypia możecie kłaść się nieco później i czas ten spożytkować na bycie ze sobą.

2. Planujcie dokładnie zakupy - wybierajcie sklepy przyjazne dzieciom – jeśli maluch nie będzie marudził Wy nie zmarnujecie czasu na uspokajanie go i zabawianie. Planujcie dokładnie drogę zakupów by nie musieć się wracać do sklepów czy nadkładać drogi.

3. Spotykajcie się z innymi rodzicami również po to, by czasowo wymieniać się opieką nad dziećmi. W czasie kiedy Wasza koleżanka pilnuje swojego i Waszego malucha Wy możesz załatwić sprawy "na mieście"

4. Wybierzccie się do kina, dobrą kolację, długi spacer, romantyczną randkę. Spotkajcie przyjaciół, znajomych, poznajcie nowych ludzi

5. Pozwólcie sobie na chwile dla siebie. Skontaktujcie się z agencją opiekunek, zapytajcie o babysitting i zaufajcie polecanej przez specjalistów niani i miło spędźcie czas.

 

       Powyższe sugestie powinny służyć właśnie Wam – Mamo i Tato. W podobny sposób stworzycie dla swojego dziecka obraz rodziców szczęśliwych i troskliwych. To nie egoizm, to zdrowy rozsądek, potrzeba równowagi psychicznej. Poprzez tę równowagę budujemy i kształtujemy uczucia wyższe, samoświadomość, kierujemy emocjami.  

 

Your Nanny


Biuro Your Nanny
ul. Czerniakowska 26 00-714 Warszawa
tel. 518 858 304